Urmărește-ne

Recenzie: Dubai – București în business class cu Boeing 737 MAX flyDubai

  1. BoardingPass.ro
  2. Recenzii
  3. Recenzie: Dubai – București în business class cu Boeing 737 MAX flyDubai

Recenzii

Recenzie: Dubai – București în business class cu Boeing 737 MAX flyDubai

Operatorul arab a fost printre primii din lume care au recepționat aeronave Boeing 737 MAX, ultima serie de aeronave cu un singur culoar produsă de americanii de la Boeing.

Primele MAX-uri au intrat în flota companiei la finalul anului trecut și după câteva săptămâni petrecute într-un hangar din Amman, Iordania, unde a fost instalat interiorul acestora, flyDubai a început să zboare către Europa cu acest nou tip de avion.

Bucureștiul a fost una dintre primele destinații servite de flyDubai cu Boeing 737 MAX. La început cele două zboruri zilnice pe care le operează pe ruta Dubai – București au fost operate cu un mix de aeronave (Boeinguri 737-800NG și MAX) ulterior FZ a început să opereze ambele zboruri către capitala noastră doar cu MAX.

Odată cu noile aeronave flyDubai îmbunătățește serviciile pe care le oferă pasagerilor. În business class cele 10 scaune se transformă în paturi complet plat în timp ce cele din economy vin cu un nou design, sunt mai subțiri și încorporează un ecran tactil pentru divertisment mai mare decât cele regăsite în Boeingurile 737-800NG din flota companiei.

La mijlocul lunii noiembrie am zburat până la Dubai special pentru a încerca serviciile pe care operatorul le oferă așadar în continuare o să vă povestesc despre experiența pe care am avut-o în business classul flyDubai.

Checkinul:
flyDubai operează majoritatea zborurilor din Terminalul 2 al aeroportului din Dubai (DXB). Din 2 decembrie zborurile către Belgrad, Bishkek, București, Catania, Helsinki, Krakow, Mineralnye Vody, Praga, Rostov-on-Don, Salalah și Zagreb au fost mutate în Terminalul 3.
Pasagerii care călătoresc în business class și cei care sunt membri cu statut în programul de fidelitate Skywards (comun cu Emirates) au la dispoziție mai multe ghișee de checkin dedicate cu cozi inexistente. Cu toate acestea, nici ghișeele dedicate clasei economy nu erau prea ocupate și dacă nu aveți bagaj de cală puteți opta pentru checkin online și ulterior să vă îndreptați direct spre porțile de îmbarcare.

Loungeul:
flyDubai operează propriul lounge în Terminalul 2, a fost deschis destul de recent, nu este foarte spațios însă în decursul câtorva ore petrecute acolo am observat că nu sunt prea mulți pasageri care intră în lounge, deci nu se simte înghesuit.
Loungeul este împărțit pe două etaje, la parter este locul unde se regăsește mâncarea, băuturi și ceva dulce dar și mese, desigur.
La etaj flyDubai a instalat un bar și fotolii foarte comode. Din păcate în acest lounge nu se regăsește duș.

Îmbarcare:
Pasagerii din clasa business ai flyDubai și cei cu statut în Skywards care le permite îmbarcarea prioritară au la dispoziție o poartă de îmbarcare specială. De la această poartă se îmbarcă toți pasagerii clasei business indiferent de destinație. Tot aici pasagerii au la dispoziție un minibar cu băuturi și snacksuri. În momentul în care zborul tău este afișat pe monitor agenții îmbarcă pasagerii într-un autobuz. Din ce am observat, flyDubai îmbarcă prima dată pasagerii clasei economy și ulterior pe cei din business class.

Restul pasagerilor se îmbarcă de la porțile dedicate fiecărui zbor. Terminalul 2 al aeroportului din Dubai nu este dotat cu poduri de îmbarcare.

Scaunul:
După cum am menționat anterior, clasa business din noile MAX-uri are 10 scaune, configurație 2-2, 1-1, 2-2. Scaunele 2B și 2D sunt singure pe rând și sunt poreclite ”throne seats”.

Citește și  Rută nouă: București - Tel Aviv cu BlueBird Airways din 13 iunie

Toate cele 10 scaune se transformă în paturi complet plate, fiecare scaun are spații de stocare destul de generoase, sunt confortabile însă nu sunt atât de largi precum cele pe care le regăsim în aeronave mari. Cu toate acestea sunt mai largi decât scaunele din clasa economy și oferă intimitate destul de ridicată.
Alături de scaun mai regăsiți și o pătură destul de mare și groasă și o pernă însă lipsește cearșaful sau ceva similar. Controlul scaunului este simplu și la îndemână, la fel și priza, suportul pentru apă și cel pentru căști.

Două puncte negative pot fi acordate acestor scaune pentru imposibilitatea părăsirii lor când folosiți masa și centura în 3 puncte care este foarte incomodă.

Catering:
Pe zborul Dubai – București am avut de ales între 3 opțiuni pentru felul principal. Am ales pui cu paste și legume. Porția a fost consistentă și gustoasă. De asemenea mai puteți cere diferite snacksuri.
În meniul de băuturi am văzut o selecție destul de diversificată de vinuri și alte băuturi alcoolice.

Sistemul de divertisment:
Ecranul tactil din clasa business este mare, luminos, are un timp de răspuns foarte bun și poate fi controlat și prin telecomandă. Interfața sistemului este foarte intuitivă și o regăsim și în IFE-ul (InFlight Entertainment System) altor operatori precum BA, SAS și alții.
Gratuit pasagerii flyDubai din clasa business au la dispoziție zeci de filme, seriale, muzică, etc, după cum puteți observa și în fotografiile de mai jos. flyDubai le mai pune la dispoziție pasagerilor din clasa business și o pereche de căști de bună calitate.

Echipaj:
Surprinzător printre ei s-au aflat și români, am aflat de la ei că sunt mulți care lucrează la flyDubai. Toți membri echipajului de pe zborul meu au fost foarte politicoși și atenți la pasageri, în special șeful de cabină care se ocupa de pasagerii din business class, cu toate că avea de-a face cu 10 pasageri. Sper să aveți și voi parte de același tip de oameni pe zborurile voastre cu flyDubai, și nu numai.

Concluzie:
Zborurile București – Dubai și returul au aproximativ 5 ore, să zbori în business class este mai mult decât bine venit, flyDubai oferă un serviciu bun în comparație cu operatorii de linie a căror venituri sunt în principal din cabinele de călătorie premium, însă experiența diferă puțin (spre exemplu FZ nu oferă pijama sau amenity kit și nici papuci). Noul Boeing 737 MAX este un avion interesant, în afară de o mai bună izolare a cabinei și a micilor modificări aduse aripilor și motoarelor pasagerii nu prea pot observa altfe diferențe față de Boeingurile 737 din generația anterioară. Cu siguranță cea mai bună îmbunătățire o văd operatorii aerieni; Boeing le promite un consum de carburant mai redus.

I-aș mai alege în viitor? Cu siguranță, chiar și în clasa economy.

În cazul în care aveți întrebări despre serviciile oferite de flyDubai sau noul MAX nu ezitați să le lăsați într-un comentariu.

NOTĂ: Acest material este unul sponsorizat, însă părerile prezentate ne aparțin în totalitate și nu au fost influențate de această colaborare. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation
1 comentariu

1 comentariu

  1. Pingback: Recenzie: București - Viena - Amsterdam cu Airbus A320 Austrian Airlines

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Îți place BoardingPass?

Suține siteul cumpărând de pe FashionDays folosind acest link.
De asemenea, mai recomand și eMag.ro.
Ai avut un zbor anulat sau întârziat? SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO! AirHelp get compensation

Suntem și pe…

Urmărește BoardingPass.ro pe Facebook     Urmărește BoardingPass.ro pe Instagram     Urmărește BoardingPass.ro pe Twitter     Urmărește BoardingPass.ro pe LinkedIn     Urmărește BoardingPass.ro pe RSS
Publicitate

Articole populare

Publicitate
Mergi sus