Singapore Airlines este una dintre cele mai bune și lăudate companii aeriene din lume, reputație care are la bază serviciile excelente pe care le oferă pasagerilor indiferent de clasa lor de călătorie.
Ca parte a unui itinerar mai lung spre Tahiti, am ales să zbor cu această companie din Londra până în Auckland, cu escală în hubul său din Singapore, însă în această recenzie o să scriu pe lung doar despre primul zbor, Londra – Singapore operat cu Airbus A380.
Singapore Airlines efectuează patru zboruri zilnice între cele două capitale, două dintre ele fiind operate cu Airbusuri A380 iar celelalte două cu Boeinguri 777-300ER.
Checkin:
Compania singaporeză își desfășoară activitatea în terminalul 2 al aeroportului Heathrow din Londra, acesta fiind probabil cel mai modern terminal al acestui aeroport.
În ceea ce privește checkin-ul, totul a decurs extrem de rapid deoarece pasagerii au la dispoziție peste 8 ghișee de checkin și dispozitive cu touchscreen. De asemenea, dacă nu aveți bagaj de cală puteți să faceți checkin online și la aeroport să vă îndreptați direct spre controlul de securitate.
Câteva din ghișeele de checkin sunt dedicate pasagerilor care zboară în clasele first și business sau dețin statut Gold în programele de fidelitate a companiilor din Star Alliance.
Îmbarcarea
În ciuda numărului mare de pasageri care pot fi transportați de avioanele A380, îmbarcarea s-a făcut într-un mod cât de poate de ordonat și rapid.
Întâietate au avut pasagerii care au nevoie de asistență iar apoi cei care călătoresc în clasele first, business și deținătorii statului Star Alliance Gold. După ce aceștia au fost îmbarcați au urmat și pasagerii din clasa premium economy și eco.
La îmbarcare s-au folosit două tuneluri de îmbarcare, unul pentru pasagerii care călătoresc pe puntea superioară a avionului unde se află clasele business și first iar celălalt a fost folosit pentru pasagerii din clasele premium economy și economy.
Scaunul
În clasa economy Airbusurile A380 din flota Singapore Airlines scaunele sunt aranjate în configurație 3-4-3, configurație adoptată de, probabil, toți operatorii de A380.
După cum puteți observa mai jos, spațiul la picioare este excelent iar scaunele sunt foarte confortabile, „se dau pe spate” și au tetieră ajustabilă. O pătură și o pernă de dimensiuni medii sunt așezate pe scaune de însoțitorii de bord.
De asemenea, scaunele sunt dotate cu sistem de divertisment cu ecran tactil mare care răspunde la comenzi instant.
Lângă acesta regăsiți porturile USB și audio, butoanele pentru pornirea becurilor situate deasupra scaunului dar și pentru a chema un însoțitor de zbor, un suport de pahar și spațiu mic de depozitare.
Priza universală este instalată sub scaune iar sub scaunul din față regăsiți un suport pentru picioare, destul de rar întâlnit în clasa economy.
Catering:
Înainte de a servi masa, însoțitorii de bord au distribuit meniuri și un prosop cald, ambele lucruri fiind rar întâlnite pe zborurile lung-curier în clasa economy.
Zborul are o durată de peste 12 ore iar pe durata acestuia Singapore Airlines oferă două mese calde, una la scurt timp după decolare iar cealaltă înainte de aterizare.
Pasagerii pot alege între trei opțiuni pentru masa principală iar pentru breakfast/cină au două opțiuni.
Calitatea și cantitatea acestor mese calde este foarte bună, însă între aceste mese însoțitorii de bord mai servesc fructe, înghețată, sandvișuri, snacksuri și băuturi destul de des.
Sistemul de divertisment
Așa cum am menționat mai sus, ecranul tactil al sistemului de divertisment este mare, fluid și răspunde rapid la comenzi.
În ceea ce privește conținutul, Singapore Airlines a încărcat în acesta sute de filme, seriale TV, muzică, podcasturi și videoclipuri. În plus mai regăsiți și bine-cunoscuta hartă interactivă, reviste, jocuri și câteva canale TV live.
Majoritatea avioanelor din flota Singapore Airlines sunt dotate cu WiFi însă costurile sunt destul de ridicate iar traficul este limitat la câteva sute de megabiți.
Echipajul:
Membrii echipajului care s-au ocupat de pasagerii din clasa economy au fost de nota 10 – foarte profesioniști și atenți la pasageri și la nevoile acestora iar acest aspect l-am întâlnit pe toate zborurile pe care le-am avut cu această companie aeriană.
Pe toată durata zborului, chiar și în timp ce majoritatea pasagerilor dormeau, echipajul se plimba de cel puțin două ori pe oră pe culoar pregătiți să le ofere celor care nu dormeau băuturi, snacksuri, sandvișuri sau fructe.
Concluzie:
Experiența cu Singapore Airlines nu s-a rezumat doar la acest zbor iar după patru zboruri cu SIA concluzia e aceeași – această companie aeriană își merită pe deplin laudele și premiile primite ani la rând de la numeroase agenții sau instituții din industrie.
Mențiunea de mai sus a fost întărită de experiența pe care SIA o oferă pe toate zborurile sale și de consistența calității serviciilor și a cateringului pe zboruri este solidă.
Ce m-a surprins plăcut?
În toalete erau disponibile loțiuni, periuțe și pastă de dinți, absorbante și piaptăne. În plus, toaletele au fost foarte curate și ordonate pe întreaga durată a zborului.
O să-i mai aleg?
Cu siguranță, și sunt pregătit să mă abat puțin de la traseu pentru a zbura cu Singapore Airlines.
Mai jos regăsiți o galerie cu fotografii făcute la decolarea de la Heathrow, pe rută și la aterizarea în Singapore la răsărit.
NOTĂ: Acest material nu este sponsorizat, părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Felicitari pentru articol ! Un comentariu “ profi “ . Luca
Mulțumesc pentru feedback!