Recenzie: Roma – Copenhaga în clasa economică cu Airbus A350 Singapore Air

Airbus A350 Singapore Airlines la Roma FCO / Foto: BoardingPass

În aceste vremuri în care lumea încă se confruntă cu pandemia, în aviație am avut parte de multe surprize și lucruri la care ne-am fi așteptat mai puțin în vremuri normale.

Pe lângă rutele total neobișnuite operate în primul an de pandemie de către companiile aeriene pentru repatrieri, după ce lucrurile s-au mai calmat (în comparație cu lunile martie – mai 2020) acestea au început să improvizeze și să combine rute.

Astfel de decizii nu au fost neapărat luate pentru a face o rută profitabilă ci mai degrabă pentru a diminua pierderile.

Într-o astfel de situație se află și rutele companiei Singapore Airlines dintre Singapore și Roma și Singapore și Copenhaga.

Datorită cererii foarte scăzute, Singapore Airlines a decis în vara anului 2021 să unească cele două rute și să le opereze astfel: Singapore – Copenhaga – Roma – Copenhaga – Singapore.

Airbus A350 Singapore Airlines la Roma FCO / Foto: BoardingPass

Iar odată cu această schimbare compania singaporeză a obținut autorizațiile necesare pentru a vinde bilete și pe sectoarele Copenhaga – Roma și Roma – Copenhaga.

Datorită acestui fapt, am decis să zbor și eu cu Singapore Airlines din capitala Italiei spre Copenhaga. Zborurile companiei sunt operate cu Airbusuri A350-900XWB.

Cum a fost? Vedeți în continuare.

Checkinul:
Zborurile companiei Singapore Airlines din Roma spre Singapore cu escală în Copenhaga sunt operate din terminalul 3 al aeroportului Fiumicino.

Datorită faptului că acest zbor este de fapt unul lung-curier și compania aeriană se așteptă la mulți pasageri, la aeroport ai la dispoziție cel puțin cinci ghișee de checkin.

Dintre acestea cel puțin două sunt dedicate pasagerilor care călătoresc în clasele premium și/sau dețin statut într-un program de fidelitate din Star Alliance care permite folosirea ghișeelor de la clasa business pentru checkin cu prioritate.

Checkin Singapore Airlines la Roma FCO / Foto: BoardingPass

În cazul meu, am folosit ghișeul de checkin de la clasa business, însă nici la celelalte ghișee nu era aglomerație.

Chiar dacă este o rută atipică, este disponibilă și opțiunea de checkin online.

Îmbarcarea:
Procesul de îmbarcare se face în bazat pe grupuri de îmbarcare, grupuri care sunt alocate în funcție de clasele de călătorie, statut în programele de fidelitate.

Procesul a început prin îmbarcarea pasagerilor în vârstă, a familiilor cu copii, iar apoi au fost îmbarcați pasagerii din clasa business, premium eco și a celor care au statut într-un program de fidelitate din Star Alliance care permite îmbarcarea prioritară.

Ulterior au fost îmbarcați restul pasagerilor.

Înainte de a urca în avion, pasagerii primesc gratuit o sticlă cu apă de 0.5l și kit de protecție anti-Covid 19 care conține dezinfectant, un șervețel antiseptic și o mască de protecție.

Scaunul:
Singapore Airlines zboară pe această rută cu avioane de tip Airbus A350-900XWB, deoarece avionul care operează ruta Roma – Copenhaga zboară de fapt mai departe spre Singapore.

Datorită acestui fapt, scaunele din clasa economică de pe zborurile SIA dintre cele două capitale europene sunt foarte confortabile în comparație cu cele din avioanele companiilor aeriene care mai zboară pe această rută.

Spațiul la picioare este foarte generos, scaunele se rabatează în spate câțiva centimetri, au umeraș, priză, port USB și un sistem de divertisment pentru fiecare pasager.

De asemenea, cotierele pot fi ridicate și îți creezi astfel mai mult spațiu dacă scaunul de lângă nu este ocupat, iar tetierele sunt ajustabile.

Scaunele instalate de SIA în A350 sunt identice cu cele din Boeingurile 777, 787 și Airbusurile A380 pe care le operează.

Așadar, și acestea au buzunare utile pentru depozitarea lucrurilor personale atașate de scaunul din fața ta dar și suport pentru un pahar, pe care eu îl consider foarte util.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Pentru un plus de confort, pasagerii primesc o pătură.

Configurația din clasa economică din Airbusurile A350 Singapore Airlines este 3-3-3, iar scaunele pot fi alese gratuit în momentul efectuării checkinului online sau la aeroport.

Eu am ales locul 41A, acesta fiind în primul rând din clasa economică și spațiul la picioare este și mai generos, însă este situat în dreptul aripii și din această cauză nu o vezi prea multe în afară de aripa avionului.

Catering:
Din păcate la acest capitol Singapore Airlines nu impresionează pe zborurile dintre Roma și Copenhaga, însă cu siguranță o face pe sectoarele dintre Copenhaga și Singapore și retur.

În ceea ce privește cateringul pe sectorul european care are o durată de numai două ore, pasagerii pot alege între un sandwich proaspăt și foarte gustos cu carne și unul vegan.

Pe lângă acestea, Singapore Airlines mai oferă o gamă variată de sucuri, apă minerală sau plată, cafea, ceaiuri și bere.

Desigur, totul este gratuit (sau inclus în prețul biletului).

Sistemul de divertisment:
Avioanele A350 din flota Singapore Airlines operează zboruri lung-curier, așadar fiecare scaun este echipat cu sistem de divertisment.

În cazul SIA, compania excelează la acest capitol datorită selecției uriașe de filme, seriale TV, muzică și jocuri disponibilă în sistemul de divertisment.

De asemenea, interfața sistemului este modernă, ecranul tactil de dimensiuni mari are timp de răspuns rapid și poate fi controlat și printr-o telecomandă.

După îmbarcare fiecare pasager primește o pereche de căști.

Bonus: Airbusurile A350 Singapore Airlines au cameră montată pe coadă și pe „burta” avionului.

Aceste avioane sunt echipate și cu antene pentru internet, însă prețurile pachetelor de internet oferite de Singapore Airlines sunt foarte mari și au limitări pentru traficul de date.

De exemplu, cel mai scump pachet costă 29 de dolari și are limită de date de 500mb.

Foto: BoardingPass

Echipajul:
Echipajul de pe zborul meu a fost extrem de amabil.

Însoțitorii de bord au trecut pe întreaga durată a zborului de multe ori prin cabină și au servit pasagerilor apă sau alte băuturi răcoritoare.

Mențiune:
În toaletele avionului, foarte curate, regăsiți în dulăpioarele de lângă toaletă pieptăne, periuță și pastă de dinți și absorbante, dar și gel dezinfectant.

Concluzie:
Personal, mi-aș dori ca toate zborurile din Europa să fie operate cu astfel de avioane dar și Singapore Airlines să aibă mai multe rute în Europa operate precum cea dintre Roma și Copenhaga și dintre Milano și Barcelona (debutează în 17 ianuarie 2022).

Prețul pentru un zbor cu Singapore Airlines între cele două capitale europene este excelent și dacă ai de zburat din Roma spre Copenhaga sau vice-versa nu ai de ce să nu o faci cu Singapore Airlines.

Biletele pentru zborurile SIA dintre Roma și Copenhaga pot fi rezervate pe site-ul companiei aeriene.

SIA e o companie aeriană cu care am zburat deja de patru ori pe sectoare foarte lungi și aș face-o ori de câte ori aș avea ocazia deoarece serviciile oferite, chiar și în clasa economică, sunt excelente.

Așadar, cu siguranță serviciile oferite de SIA pe cele două rute europene nu o să te dezamăgească.

Foto: BoardingPass

NOTĂ: Acest material nu este sponsorizat, părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încalcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
16
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
16
Share