Trip report: zbor Lufthansa LH400: Frankfurt – New York cu Airbus A380
Zboruri

Trip report: zbor Lufthansa LH400: Frankfurt – New York cu Airbus A380

8 iulie 2016
46781 vizualizări
citire în 7 minute
Aeronavă
10
In-Flight Entertainment
8
Servicii on-board
9
Mâncare
8
Confort
8
Servicii la sol
9
8.7
foarte bun
Am notat cu 10 aeronava, A380 este un avion excelent, iar confortul cu nota 8, nota 9 o merită cu siguranță clasa Business și 10 e pentru First Class. Serviciul on-board și la sol a fost foarte bun, i-am acordat nota 9, pentru organizare, iar mâncarea oferită la clasa Economy am notat-o cu nota 8, se poate și mai bine, la fel și serviciul IFE - o diversitate mai mare de filme și muzică ar fi bine-venită, însă chiar și așa aveți suficiente opțiuni încât să nu vă plictisiți.

În urmă cu câteva luni am avut ocazia să zbor la New York pe aeroportul JFK cu Lufthansa și uriașul Airbus A380, înmatriculat D-AIMC și botezat Pekin, (zborul LH400) de la Frankfurt (FRA), Germania.

Acesta a fost cel de-al doilea zbor care l-am avut la bordul companiei germane în decursul aceleiași zile, primul fiind pe ruta Cracovia (KRK) – Frankfurt (FRA) cu un Boeing 737, model care va fi scos curând din flota Lufthansa, acesta fiind doar un zbor de legătură de aproximativ o oră jumătate.

Odată ajuns la Frankfurt, am schimbat terminalul, am trecut de security check și m-am îndreptat nerăbdător către poarta de îmbarcare unde aveam să văd pentru prima dată în ”carne și oase” uriașul A380 – mai jos este priveliștea asupra lui din terminal.

IMG_1937

În cazul în care nu știați, Airbus A380 este cel mai mare avion comercial din lume, fiind urmat de modelul 747 de la Boeing – compania rivală, iar dimensiunile sale sunt pe măsură:

  • lungime: 73m;
  • anvergură aripi: 79,8m;
  • înălțime: 24,1m;
  • lățime fuzelaj: 7,14m;
  • capacitate combustibil: 310.000 litri.

După cum se poate observa în specificațiile de mai sus, cu adevărat această aeronavă poate fi considerată uriașă și după numărul mare de pasageri pe care îi poate transporta – până la 880 de pasageri, dacă este configurat cu o singură clasă de calătorie, însă în mod normal configurațiile prezente pot transporta între 420 și 620 de pasageri (2 sau 3 clase de călătorie).

Confortul pe care îl oferă A380 este puțin cam de necrezut, scaunele sunt confortabile și cu spațiu suficient încât să nu te simți înghesuit, este foarte bine izolat fonic și în ciuda faptului că este echipat cu patru motoare, în cabină le auzi spre deloc.

Echipajul de bord care ne-a însoțit pentru zborul de aproximativ 8 ore și jumătate a fost foarte drăguț, bine pregătiți, amabili și foarte politicoși. Lufthansa și-a intruit bine angajații.

În acest zbor am avut bilet pentru clasa Economy. Pe lângă această clasă Lufthansa mai oferă și Premium Economy, Business Class și First Class, însă doar pe anumite rute, și pot să spun că am fost mai mult decât mulțumit de acest zbor în ciuda faptului că am călătorit la Economy.
Dacă vă întrebați ce scaun am avut, ei vine a fost vorba de 62A, îl recomand doar dacă vreți să stați la geam cu vedere la aripă.

Meniul cald pe care l-am primit a fost servit după aproximativ 2 ore de la decolare. Înaintea acestuia ni s-au servit clasicele snacks-uri și băuturi ce au continut un piure de cartofi cu carne de vită în sos, alături de salată și o ciocolată drept desert sau puteai să alegi paste.

Deoarece era planificat să aterizăm la New York în jurul orei 19:30 (ora Germaniei), înainte de aterizare cu aproximativ o oră ni s-a servit și o cină care a inclus cârnați bavarezi cu ketchup și cartofi prăjiți sau spanac.

LH400 fiind un zbor lung-curier transcontinental, Lufthansa oferă acces gratuit la In-flight Entertainment, în acest serviciu fiind integrate radio, muzică, filme, show-uri TV și altele, în mod gratuit. De asemenea se asigură și o pernă, pătură și căști (nu de o calitate foarte bună) pe care trebuie să le returnezi la aterizare.

După aterizarea pe aeroportul JFK din New York va trebui să treceți de TSA, Transportation Security Administration, vama Americii, unde vă este făcută poză, se verifică viza și se iau amprente, însă înarmați-vă cu răbdare, eu am așteptat mai bine de 3 ore, în coadă, la fel ca alți pasageri. Aici există un fast-track pentru cei cu conexiuni scurte și o intrare separată pentru cetățenii americani, însă și la aceștia era aglomerație.

Mai jos regăsiți câteva fotografii și videouri cu decolarea din Frankfurt și aterizarea în New York, iar dacă aveți întrebări despre acest avion, acest zbor, Lufthansa sau alte curiozități, contactați-ne!

Takeoff – Airbus A380 LH400 FRA – JFK

Landing – Airbus A380 LH400 FRA – JFK


IMG_1941 IMG_1949 IMG_1968 IMG_1981 IMG_2046 IMG_2059 IMG_4459 IMG_1942 IMG_1936 IMG_1995 IMG_2081 IMG_2125 IMG_2099

NOTĂ: Acest material ne aparține, iar preluarea textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Gabriel Bobon

Fondator al siteului BoardingPass.ro; Pasionat de internet, călătorii, aviația comercială, fotografie, fan Apple. A zburat cu cele mai mari avioane comerciale, Airbus A380 (Lufthansa), Boeing 747-8I (Lufthansa), Boeing 777 (Air France și Emirates), Boeing 787 (LATAM, Air France și LOT), Boeing 767 (Delta) și Airbus A350-900 (Finnair). Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

592 postări
38 comentarii
Inline
Pentru a fi la curent cu toate noutățile, dă LIKE paginii noastre de Facebook și vei vedea rapid fiecare știre pe care o vom publica.
Inline
Pentru a fi la curent cu toate noutățile, dă LIKE paginii noastre de Facebook și vei vedea rapid fiecare știre pe care o vom publica.