Urmărește-ne

Recenzie: Madrid – Frankfurt în business class cu Boeing 787 Dreamliner LATAM

Foto: BoardingPass

Recenzii

Recenzie: Madrid – Frankfurt în business class cu Boeing 787 Dreamliner LATAM

Zborul LATAM dintre Madrid și Frankfurt este unul dintre puținele zboruri scurte operate în interiorul Europei cu aeronave dedicate zborurilor lung-curier.

Operatorul sud-american operează acest sector cu Boeing 787 Dreamliner ca o continuare a zborului Santiago de Chile – Madrid, probabil din cauza faptului că cererea pe ruta Santiago de Chile – Frankfurt și retur nu este atât de mare încât să justifice un zbor non-stop.

Datorită laudelor pe care le primește LATAM și a curiozității am decis să rezerv un bilet pe acest zbor pentru a vedea și încerca serviciile companiei.

Checkinul:
Din păcate am ajus la Madrid de pe un zbor de conexiune și nu am avut ocazia să văd situația de la ghișeele de checkin însă ținând cont de numeroasele rute operate de LATAM între America de Sud și Madrid sunt sigur că pasagerii clasei business au parte de cel puțin un ghișeu de checkin dedicat. De asemenea, dacă nu aveți bagaj de cală puteți să faceți checkin online și să mergeți direct la poarta de îmbarcare.

Loungeul:
Pasagerii clasei business și cei care fac parte din programele de fidelitate ale alianței oneworld și sunt eligibili pentru acces în lounge pot intra în loungeul Iberia din Terminalul 4S.

Acest lounge a fost modernizat în urmă cu câțiva ani, este mare, are dușuri, mâncare caldă, o gamă variată de băuturi și o priveliște minunată asupra platformei aeroportului din Madrid. În cazul în care doriți să folosiți dușurile trebuie să solicitați la intrare o cheie de acces.


Îmbarcare:
După cum am menționat și mai sus, LATAM operează din terminalul 4S așadar porțile de îmbarcare sunt relativ aproape de lounge. Pasagerii din clasa business și membri programelor de fidelitate din alianța oneworld eligibili pentru îmbarcarcare prioritară sunt primii care se îmbarcă în aeronavă, regulă care în cazul de față s-a respectat.

Scaunul:
Boeingurile 787 Dreamliner, dar și restul aeronavelor din flota LATAM care sunt dedicate zborurilor lung-curier, au în cabina business class scaune foarte confortabile și spațioase care se transformă în paturi complet plate.

LATAM a configurat scaunele din cabina business în format 2-2-2. Scaunele și formatul sunt similare cu cele folosite de LOT, Turkish Airlines și alți zeci de operatori aerieni. Pasagerii care stau la scaunele de la geam nu au ieșire directă la culoar.


După cum puteți observa, aceste scaune nu oferă prea multă intimitate iar acesta poate fi un punct negativ dacă acest aspect este important pentru voi.

Butoanele de control sunt ușor accesibile și cu ajutorul acestora îți ajustezi scaunul după bunul plac chiar și când ești deja așezat pe el.

Catering:
Zborul Madrid – Frankfurt are o durată de aproximativ două ore așadar cateringul oferit nu este precum cel de care pasagerii au parte pe zborurile lung-curier însă a început cu o băutură la alegere imediat după îmbarcare.

Citește și  Austrian Airlines va înlocui toate aeronavele Dash 8 Q400 cu Airbusuri până în 2021

Din păcate LATAM nu oferă meniuri pe acest zbor, deci nu există opțiuni de ales (doar online puteți să solicitați un meniu special). Masa a fost servită la aproximativ 40 de minute după decolare. Porția de mâncare este similară cu cea oferită de operatori în clasa business pe zborurile intracontinentale și a fost gustoasă.

În ceea ce privește băuturile, aici am o verte bună. LATAM vă oferă o gamă diversificată de vinuri, vodcă, wiskey, bere și alte băuturi răcoritoare.

Sistemul de divertisment:
Ecranul integrat în scaun nu este ajustabil însă este poziționat perfect. Este tactil, luminos și pentru un control mai ușor aveți la dispoziție sub cotieră o telecomandă și căști. Interfața sistemului de divertisment este foarte bine organizată și face ca navigarea prin meniu să fie ușoară. Oferta de filme, seriale TV și muzică disponibilă în sistem a fost foarte bună.


Echipajul:
Nu am ajuns încă prin America Latină însă dacă toți oamenii din acea zonă a Pământului sunt atât de ospitalieri precum cei care au format echipajul acestui zbor atunci am ratat multe. Cei trei membri ai echipajului care s-au ocupat de cabina business au fost mereu cu zâmbetul pe buze și dornici să te servească astfel încât să te simți bine. Pe durata zborului am fost întrebat de multe ori dacă pe lângă ce am servit mai doresc alte băuturi sau snacksuri.

După aterizare m-au invitat în cockpit pentru a face și acolo câteva fotografii. În cockpit am întâlnit alți doi sud-americani foarte de treabă, ambii piloți au fost din Chile.

Concluzie:
Din păcate LATAM zboară doar odată pe zi pe ruta Madrid – Frankfurt – Madrid însă dacă orarul acestora se protrivește cu planurile voastre de călătorie nu ezitați să zburați cu ei. Serviciile operatorului sud-american sunt peste nivelul celor oferite de Iberia, Air Europa și Lufthansa, operatori care zboară între cele două orașe. Prețurile LATAM pe această rută încep de la 38EUR/sens în clasa economy și 170EUR/sens sau 185EUR dus-întors în business.

I-aș mai alege în viitor? Cu siguranță, chiar și în clasa economy.

În cazul în care aveți întrebări despre serviciile oferite de LATAM nu ezitați să le lăsați într-un comentariu.

Alte fotografii și video:

NOTĂ: Acest material nu este sponsorizat, părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi, sharing is caring!


Pentru a fi la curent cu cele mai noi informații puteți urmări BoardingPass.ro și pe Facebook, Twitter, Instagram și LinkedIn.

2 comentarii

2 Comments

  1. Cătălin-Alexandru Epure

    13 ianuarie 2019 la 23:13

    Am avut și eu placerea sa fac aceasta cursa in business class acum 3 ani, dus întors de la Frankfurt și pot confirma cele spuse de Gabi. Compania (atunci LAN Chile) LATAM se arata la înălțime și ne aduce un pic din tratamentul aplicat pasagerilor in America de Sud unde zburatul încă mai tratează clientul cu respect, bagajul de cala este inclus, spațiul la picioare este decent și se servește macar o apa sau o cafea de băut în cele 2 ore petrecute (vorbesc aici de clasa economica). Spun încă pentru că influența low-costului european incepe sa se simtă și în continentul sud american.

    Îmi aduc aminte că atunci LAN a folosit lounge-ul Air Canada la Frankfurt, recent deschis și niciunul din cele ale oneworld, posibil pentru că încă zburau din alt terminal decât suratele lor de alianță.
    La Madrid ai dreptate, lounge-ul corespunde cu standardul unui hub al unei companii naționale (aviz Tarom și lounge-ul lor execrabil din OTP)

    Daca mai zbori cu ei (poate până la SCL) iti recomand in loc de șampanie sa iei ca welcome drink un pisco sour, băutură care se savureaza pe pământurile peruane și chiliene.

    • Gabriel Bobon

      14 ianuarie 2019 la 13:26

      America de Sud este pe lista mea (inclusiv zboruri cu Avianca, LATAM, Azul, GOL și ce mai găsim pe acolo), sper ca la final de an să ajung prin regiune 🙂

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus