Modelul A220-100 preluat de Airbus de la canadienii de la Bombardier, alături de A220-300, face parte dintr-una din cele mai noi serii de avioane comerciale de pe piață.
Cu puțin noroc pentru noi europenii, operatorii Swiss și airBaltic au mizat pe această serie și în acest moment operează împreună o flotă de peste 30 de avioane. Swiss este momentan cel mai mare client al seriei A220.
Important de menționat este și faptul că elvețienii de la Swiss au fost clientul de lansare al modelului A220-100 iar letonii de la airBaltic au fost clientul de lansare pentru A220-300. Swiss deține ambele modele, însă airBaltic deține doar A220-300. Aici puteți citi o recenzie a unui zbor airBaltic operat cu Airbus A220-300.
Așadar, datorită faptului că avem prin Europa acest nou tip de avion, am decis să cumpăr un bilet pe un zbor operat cu A220-100. Cu această ocazie am zburat pentru prima dată și cu Swiss, operator care face parte din grupul Lufthansa și alianța Star Alliance.
Ruta aleasă a fost una destul de scurtă, Munchen – Zurich, însă chiar și un zbor scurt este suficient astfel încât să-ți faci o părere despre interiorul ales de Swiss pentru acest avion și despre serviciile pe care le oferă pe zborurile intra-Europene.
Checkin:
Din cauza faptului că am ajuns la Munchen de pe un zbor de conexiune, de la București, și am avut checkinul făcut online, deci nu am ajuns în zona de checkin a aeroportului. Swiss operează o mulțime de zboruri din Munchen către Geneva și Zurich, iar Munchen este un hub uriaș al partenerului Lufthansa, așadar cozile de la ghișeele de checkin nu sunt niciodată prea mari.
Pasagerii care zboară în clasa business, cei care sunt Star Alliance Gold sau dețin un statut în programul de fidelitate Miles & More care le permite accesul la ghișeele de checkin prioritare sigur vor beneficia de acest serviciu.
Îmbarcarea
Așa cum ne-au obișinuit, în comparație cu operatorii americani care deja au câte 5-9 zone de îmbarcare, operatorii din Europa se limitează la 2-5 zone. Primii pasageri care au fost îmbarcați sunt cei care au avut nevoie de asistență pe urmă părinții cu copii minori. După aceștia au urmat pasagerii clasei business, Star Alliance Gold și cei care dețin un statut în programul de fidelitate Miles & More care le permite îmbarcarea prioritară. Ulterior au fost îmbarcați pasagerii din clasa economy.
Așa cum era de așteptat, îmbarcarea a fost la timp, foarte rapidă și civilizată.
Scaunul
Avioanele A220 sunt configurate într-un format 2-3 în clasa economy. Din păcate operatorii din Europa nu mai instalează de ani buni fotolii în clasa business, așadar și acolo se regăsește același format 2-3.
Scaunele alese de Swiss sunt confortabile, însă designul lor nu mi se pare prea inspirat, cu toate acestea confortul este mai important. De asemenea, fiecare pasager are control propriu asupra aerului condiționat instalat deasupra scaunului.
Spațiu de la picioare este foarte generos în ambele clase de călătorie, în special pe rândurile de la ieșirile de urgență, cele două buzunare de depozitare a obiectelor însă sunt mici iar clasa business și cea economy este despărțită de… acest afiș.
Catering:
După cum am menționat și mai sus, zborul acesta a fost destul de scurt așadar cateringul oferit a inclus celebra ciocolată Swiss și băuturi (suc, apă, ceai, cafea). Cred că aveau și alcool disponibil însă nu sunt sigur.
Sistemul de divertisment
Chiar dacă în avion nu este instalat un sistem de divertisment așa cum ne-am fi așteptat, micile ecrane care se află deasupra scaunelor oferă informații despre zbor. De asemenea, acestea afișează o hartă cu poziția avionului și, înainte de decolare, videoclipuri de instruire pentru situații de urgență.
Pe lângă informațiile afișate pe aceste ecrane, o parte din avioanele Swiss sunt dotate cu WiFi iar „sistemul de divertisment” clasic pentru operatorii europeni, adică revista, se află în locul său dedicat din spătarul scaunului din față. În plus, peisajele din zona Elveției sunt de neratat.
Echipajul:
Echipajului de pe acest zbor nu am ce să-i reproșez. Aceștia au fost răbdători cu toate cerințele pasagerilor însă nu i-am văzut să zâmbească sau să se chinuie să pară că te servesc cu mare drag, așa cum întâlnim în alte părți ale lumii. Important e că și-au făcut treaba într-un mod profesional. Spre deosebire de însoțitorii de bord, piloții au fost foarte deschiși și încântați că le-am fotografiat mașinăria :).
Concluzie:
Acesta a fost primul meu zbor cu Swiss, tot odată Swiss a fost a 50a companie aeriană cu care am zburat, iar în urma experienței pot să afirm că serviciile oferite de ei se aliniază cu tendința din piață. Aeronavele din flota Swiss sunt foarte curate, spațioase iar hubul de la Zurich este ideal pentru transferuri, în cazul în care aveți de ajuns pe acolo.
O să-i mai aleg? Cu siguranță.
În cazul în care aveți întrebări despre Airbus A220 sau serviciile Swiss nu ezitați să le lăsați în secțiunea comentarii. Voi răspunde punctual tuturor întrebărilor.
NOTĂ: Acest material nu este sponsorizat, părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.